Følgere / Followers

tirsdag 16. august 2011

Slik lager jeg kort

Det første som skjer er at jeg har en idé om hvordan motivet skal være. Jeg trykker opp trykkene - fargelegger med promarkere og klipper de ut om jeg har planlagt det.

Det kan hende jeg må prøve meg fram med litt ulike tilbehørsstempler. Når jeg er fornøyd med motivet, finner jeg bazzill i den fargen jeg vil bruke og lager til et kort (fortrinnsvis i 15 x 15). Jeg finner også  mønsterarket (-ene) som jeg vil bruke. Tilslutt finner jeg pynten jeg vil bruke.

Til trykkene under (som er fra Magnolia) har jeg brukt disse promarkerne:
Dusky pink, Rose pink, Coral, Blush, Mustard, Pumpkin, Pastel yellow, Yellow, Gold, Pastel beige, Sandstone, Cinnamon, Henna, Cocoa, Apple, Grass, Soft green, Berry Red, Cardinal red, Cool aqua, Powder blue, Denim blue, Arctic blue, Azure, Sky blue, True blue, French navy, Pastel beige, Ice grey 1, Cool grey 1, Cool grey 3, Cool grey 4, Cool grey 5, Black, Silver.

Sånn tenker jeg omtrent at motivet mitt skal se ut:

Jeg fant en lyseblå bazill som jeg tidligere hadde brettet ferdig til kort. Brukte en dies fra Magnolia til å lage blondekant på sidene. Bak motivet limte jeg en bazill som en slags "matte", og så la jeg et passende mønsterark bak der igjen. Jeg stemplet også opp to trykk med en bursdagstekst fra Magnolia. Tilslutt tok jeg litt glitterlim på bølgene - og monterte det hele sammen.

Slik ble resultatet:

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...